ČR 200 korún 2005 Auto Voituretta
Foto: ČNB |
|
Katal.číslo: | KM#79 N#MPCZ49 |
Zloženie: | 90% Ag, 10% Cu (+1% Ag) |
Hmotnosť: | 13 g (+0,26 g) |
Priemer: | 31 mm (±0,1 mm) |
Hrúbka: | 2,4 mm (±0,15 mm) |
Hrana: | bk - vrúbkovaná proof - hladká s nápisom |
Farba: | strieborná |
Magnetizmus: | nie |
Tvar: | okrúhly |
Platnosť od: | 18.05.2005[1, 2] |
do: | … |
Mincovňa: | ČM Jablonec/Nisou |
Autor averz: | Zbyněk Fojtů |
reverz: | Zbyněk Fojtů |
Popis averz: | Logo L&K, názov štátu, 200 Kč |
reverz: | Automobil |
Rok | 2/2 | 1/1 | 0/0 | UNC | Rarita | 1000 ks |
---|---|---|---|---|---|---|
2005 | - | - | - | 30,00 | 10 | 13,3 |
2005 | - | - | - | 63,00 | 10 | 10,8 p |
Pri príležitosti 100. výročia výroby prvého automobilu v továrni Laurin & Klement v Mladej Boleslavi bola v máji 2005 vyhláškou Českej národnej banky č. 176/2005 Sb. vydaná pamätná strieborná minca v hodnote 200 Kč. Dvestokorunák bol razený v bežnej kvalite a v špičkovej kvalite určenej pre zberateľské účely s lešteným poľom mince a matným reliéfom.
Autorom návrhu oboch strán pamätnej striebornej mince je akademický sochár Zbyněk Fojtů.
Na líci dvestokorunáka je pri hornom okraji umiestnený v neuzavretom opise názov štátu „ČESKÁ REPUBLIKA“, ktorý je z oboch strán ohraničený bodkami. Pri spodnom okraji dvestokorunáka je takisto v neuzavretom opise označenie nominálnej hodnoty mince so skratkou peňažnej jednotky „200 Kč“, z oboch strán ohraničené bodkami. Uprostred mincového poľa je ochranná známka L&K. Pri pravom okraji dvestokorunáka uprostred je značka mincovne, ktorá dvestokorunák razila.
Na rube dvestokorunáka je vyobrazenie automobilu vyrobeného v roku 1905 v Mladej Boleslavi. Pri hornom okraji sú v neuzavretom opise letopočty „1905-2005“, pri ľavom, spodnom a pravom okraji je takisto v neuzavretom opise text „PRVNÍ AUTOMOBIL L&K Z MLADÉ BOLESLAVI“. Oba opisy sú ohraničené bodkami. Autorom návrhu dvestokorunáka je akademický sochár Zbyněk Fojtů, ktorého iniciály, spojené písmená „FZ“, sú umiestnené pri pravom okraji dvestokorunáka nad zadným blatníkom automobilu.
Minca v bežnej kvalite má hranu vrúbkovanú (250 vrúbkov[2]), minca v špičkovej kvalite má hladkú hranu s nápisom do hĺbky „ČESKÁ NÁRODNÍ BANKA * Ag 0.900 * 13 g *“.
Vyrobených bolo 13 300 kusov v bežnej kvalite a 10 800 kusov v kvalite proof. Demonetizovaných[3] bolo 81 kusov v bežnej kvalite a 3 kusy v kvalite proof.
- Vyhláška ČNB č. 176/2005 Sb., o vydání pamětních stříbrných dvousetkorun ke 100. výročí výroby prvního automobilu v Mladé Boleslavi.
- MORAVEC, J. České mince 1993-2005 a medaile České mincovny 1993-2005. 7. dopln. vyd. Brno: Merkur Revue, 2005.
- NOVOTNÝ, V. Mince Československa 1918-1992, České republiky a Slovenské republiky 1993-2018. 20. dopln. vyd. Hodonín: V. Novotný, 2018.